Seseorang itu tidak akan berkhayal jika dia sudah mengetahui.

Lihatlah juga di luar jendela hati ini agar pandangan lebih meluas.

Followers

Friday, March 18, 2016

Rumahku Syurgaku


Sudah agak lama tidak kami membuat aktiviti USRAH di rumahku dan alhamdulillah pada malam itu 15 Mac 2016 diizinkan Allah SWT. Hj Atan, naqib atau ketua kami orang yang mula-mula sampai. Terpinga-pinga dia melihat perubahan di pintu masuk hadapan rumahku dan begitu juga yang lain-lain sahabatku yang datang terkemudian. Mana tidaknya ruangan hadapan itu sudah berubah, daripada pintunya melintang telah bertukar menyerong pula. Itu tandanya lama betul mereka tidak menziarahi aku dan keluargaku.

Begitu juga ruangan di dalam rumahku. Tiga bilik sempit aku ubah menjadi 2 bilik lebih luas dan ditambah dengan satu bilik lagi di ruangan paling hadapan untuk bilik Along. Ini sebenarnya aku rancang untuk persediaan majlis perkahwinan Nursyuhadah anak ketigaku. Tanggal 14 Mei 2016 nanti in shaa Allah akan menjadi tarikh bersejarah buat dia.

Hampir RM12K aku anggarkan untuk majlis ini secara kasarnya. Alhamdulillah Along juga telak mula menanya-nanya aku tentang belanjawan untuk sesebuah perkhawinan. Bunyinya lepas Aidil Fitri ini dia bercadang ingin tertunang. Semoga anak-anakku ini dikurniakan pasangan dan cahayamata yang soleh dan solehah.

Inilah sahabat-sahabat seusrahku. Ketenangan dapat dirasai apabila kami bersama.

2 comments:

insan marhaen said...

Alhamdulillah... muga semuanya berlansung secara barokah...

hrusli61 said...

Amiin.
Abu, jazakallahu khairan kasira kerana turut membantu.
nanti bila harinya sudah hamper lagi banyak yang perlu dibantu lagi.