Seseorang itu tidak akan berkhayal jika dia sudah mengetahui.

Lihatlah juga di luar jendela hati ini agar pandangan lebih meluas.

Followers

Wednesday, January 21, 2009

Lapan Ribu Risalah Boikot Telah Diedar.

Lapan ribu risalah telah diedar di sekitar kawasan Seberang Perai Tengah dalam tempoh tujuh hari oleh ahli, rakan dan keluarga Jamaah Islah Malaysia. Mudah-mudahan akan ada 8000 orang yang akan bersama memboikot barangan Amerika Syarikat dan Israel. Sasaran utama operasi ini ialah terus menemui pengujung dan pengusaha pasar malam. Hasrat murni operasi ini bertunjangkan keinginan untuk bersama dan tidak hanya berpeluk tubuh demi menyelamatkan Gaza dan sekali gus rakyat Palestin . Objektifnya sangat jelas dan tepat, pertama untuk melahirkan kesedaran di kalangan masyarakat untuk membantu Palestin dan keduanya untuk meningkat amal dan motivasi para sukarela. Boikot barangan Amerika Syarikat dan Israel ini janganlah dipandang sepi kerana jika semua umat ini bersatu impaknya sangat besar kepada ekonomi negara terbabit. Kita tidak mahu dan jangan sekali-kali merelakan hasil pembelian kita itu akan mereka gunakan untuk menghancurkan rakyat Palestin. Tidak ! Jangan sekali-kali kita bersekonkol dengan perbuatan keji dan hina ini. Mungkin ada yang menyatakan selain boikot barangan ini apa lagi yang boleh dibuat. Sebenarnya ada lebih 21 langkah atau perkara yang boleh kita laksanakan. Mari kita telitikan. Berdoa, solat hajat, sebar risalah, buat banner, hadir demonstrasi, buat salinan risalah, beri sumbang RM, ujudkan tabung, beri ceramah, dengar ceramah, jual buku, buat persembahan multimedia, boikot barangan US dan Israel, buat kempen bantahan tanda tangan, menulis blog, kempen RM1 seorang untuk Palestin, pasang pelekat kereta, pakai lencana, pakai kemeja-T, sertai badan atau pertubuhan yang berkenaan, baca Qunut Nazilah dan mungkin banyak lagi. Jika tidak mampu melaksanakan sebahagiannya janganlah ditinggal kesemuanya.
Hari ini hari mereka hari esok mungkin hari kita pula, mana tahu. Semoga kita tidak berdiam diri. Terima kasih kepada mereka yang telah membantu. Mudah-mudahan Allah terima usaha kita.

2 comments:

Ariff Budiman said...

Salam
Kemeh la hangpa semua. Saya tabik spring charge 3 kali

hentian said...

Menjadi tanggungjawap setiap insan Muslim berusaha membebaskan Palestin. Jika tidak mampu dengan tangan memegang senjata, dengan tangan....berdoa di sisi Tuhan!

Tapi, benarkah tahap itu iman kita?