Seseorang itu tidak akan berkhayal jika dia sudah mengetahui.

Lihatlah juga di luar jendela hati ini agar pandangan lebih meluas.

Followers

Friday, January 8, 2010

Hari ini lebih baik dari kemarin


Pada awal tahun baru warga JIM SPT bergotong-royong menyiapkan sebuah Tadika Amal Rintis yang baru di Bandar Perda, Seberang Perai. Tradisi ini menjadi agenda tautan silaturrahim di kalangan Warga JIM SPT.

Salam.
Barakallah saudara dan saudari yang dikasihi sekelian. Mungkin agak lama kita tidak bersama, maaf kerana kelemahan yang ada. Namun setiap usaha murni mesti diteruskan untuk kepentingan ummah. Penkongsian adalah suatu usaha yang berfaedah walaupun secebis kisah tauladan apatah lagi kisah benar.
Dalam era tahun baru Hijrah dan Masihi ini segalanya tidak perlu berubah. Azam masih sama cuma dipertingkatkan begitu juga usaha dan perancangan. Perbaiki segala yang perlu dan yang pentingnya hari ini lebih baik dari kemarin.

Ahmad dan Amir merupakan pakar dalam seni pertukangan ini namun atas dasar gotong-royong tiada upah yang perlu dibayar. Teringat seorang lagi iaitu sdr Roesli Hassan yang masih di UK.

Ilmu, ibadah, pergaulan dan kewangan mesti diperbaiki dan dipertingkatkan. Kurang tahu, jangan segan belajarlah dengan yang tahu. Jika tidak, kita akan di takok lama dan tiada perubahan. Pecahkan sedikit keegoan yang ada nescaya tiada ruginya. Pasti hasilnya sungguh memeranjatkan.

Tidak percaya cubalah.

3 comments:

maiyah said...

hari2 dlm blajar

Omaq oTai said...

sayang x dapat bersama kalian pada hari itu.. :(

Insan Marhaen said...

Kesian kat aku ya, he.. he.. tenggelam dalam ego sendiri.

Tahun tetap berubah. Seperti berubahnya warna rambut ku ini...