Seseorang itu tidak akan berkhayal jika dia sudah mengetahui.

Lihatlah juga di luar jendela hati ini agar pandangan lebih meluas.

Followers

Tuesday, October 17, 2017

KELAHIRANNYA MEMBERI AKU PANGKAT DATO'

Alhamdulillah, semoga kita semua diberkati dan diberi peluang dan ruang untuk berbakti. Ya lama tidak menulis, tetapi kali ini aku paksa diri ini untuk membuat sesuatu agar bakat yang tidak seberapa ini boleh dimanfaatkan dalam ruang yang entah ada ke yang masih sudi membacanya.

Gambar yang dilampirkan ini ialah gambar Nurhaura Binti Mohammad Idris, cucu pertama aku. Aku sudah Allah SWT kurniakan gelaran 'DATUK'. Alhamdulillah. Sekarang beliau lebih kurang 5  bulan umurnya in shaa Allah. Semoga kehadirannya membawa kecerian didalam keluarga kami. Aamiin.
Kemarin tanggal 16 Oktober 2017, pagi-pagi lagi telah mendorong aku untuk pergi menziarah Cikgu Ibrahim di Kampong Binjoi kerana anakanda tersayangnya telah kembali ke Rahmatullah setelah beberapa hari koma akibat tekanan darahnya yang terlalu tinggi dengan bacaan 260. Orangnya sangat muda, tetapi Allah SWT lebih menyayanginya. Semoga Allah SWT mencucuri rahmat dan kasih sayang kepada arwah. Aamiin.

Kematian tidak mengira usia dan masa, yang pasti semua kita akan menghadapinya kelak. Maka sebab itu kita perlu sentiasa meningkatkan amal ibadat dan usaha kebajikan. Mari kita saling beringat-ingat kerana mungkin kadang kala kita terlupa.

Rebut 5 perkara sebelum lima perkara; kaya sebelum miskin, lapang sebelum sempit, sihat sebelum sakit, muda sebelum tua dan hidup sebelum mati. Allahu alam.







4 comments:

NESOHU said...

Congratulations on your new born cucu. Must be the diamond of the family. Shower her with love and care.

Hashim Rusli said...

Thanks man. How are you? I'already retired.

insan marhaen said...

semuga hari hari yang masa ini kita dapat manafaatkan sepenuhnya.

yang berlalu tetaplah berlalu. esok belum tentu akan kita temui...

شركة المثالية said...


شركة تنظيف منازل بالجبيل
شركة تنظيف بالجبيل