Seseorang itu tidak akan berkhayal jika dia sudah mengetahui.

Lihatlah juga di luar jendela hati ini agar pandangan lebih meluas.

Followers

Monday, August 10, 2009

Gotong Royong Di STAIL

Hj Atan, Dr Hadi dan Mohd Harun diantara kenalan rapatku. Kami tidak kira ISMA atau JIM tetap mesra walau di mana.
Pada pagi Sabtu lalu 8 Ogos 2009 aku sempat bersama bergotong-royong membersih, mengemas, mengecat kawasan dan bangunan di Sekolah Tahfiz Al Islah (STAIL) Tok Bedu, Tasik Gelugor, SPU. Rasa seronok dapat bersama dalam majlis ini walaupun agak kelewatan kerana merebus ubi kayu yang dibeli seberat 16 kg. Habis sarapan Perdana katakan.
Anak siapa nie ? Makan pun bergotong-royong. Mungkin mereka telah diasuh berkongsi sebegini.
Gabongan semua pihak merapatkan silaturahim di antara kami; JIM, ISMA, PIBG, IKBM, Guru-guru & staff juga penduduk tempatan. Ini kelebihan Ustaz Ahmad Fahmi Abu Bakar yang merupakan Mudir Am sekolah, beliau banyak terlibat mengajar agama di masjid-masjid dan IPT.
Seorang muslimah asyik mengecat tidak sedar gambarnya diambil. Mungkin ibu atau waris pelajar STAIL.

Ustaz Fahmi walaupun deman pada ketika itu tetapi tidak menampakkan sebarang gambaran beliau deman. Beliau bersama membantu dengan yang lain dan bergaul mesra dengan para hadirin dengan ramah sekali. Sekarang saya dimaklumkan oleh Pengerusi Lembaga Sekolah Dr Abdul Hadi bahawa Ustaz Famhi dan anak beliau telah diminta di kaurentin sehingga 13 Ogos 2009 ini.

Wakil JIM Mustafa Basri TYDP JIM PP menerima cenderahati daripada Ust Ahmad Fahmi Mudir Am STAIL.

Syabas STAIL diatas penganjuran majlis ini dan difahamkan majlis telah dirasmikan oleh TKM1 Negeri Pulau Pinang YB Dr Mansur. Semoga Ustaz Fahmi dan keluarga lekas sembuh. "Ya Allah sembuhkan keluarga Ust Fahmi khususnya dan semua sahabat-sahabat amnya dari penyakit yang melanda ini. Amiin Ya Rabal Alamin”.

2 comments:

Maiyah said...

salam.. dah lama tak bergotong royong, bleh kumpul ngan kekwn

banguninsan1 said...

terima kasih kepada semua yang hadir membantu terutama sahabat2 daripada JIM...ubi rebus cikgu memang sedap tapi nyok yang dibawa sikit sangat......