Seseorang itu tidak akan berkhayal jika dia sudah mengetahui.

Lihatlah juga di luar jendela hati ini agar pandangan lebih meluas.

Followers

Friday, February 12, 2010

E-mail Dari Yop.

Yop bergambar dengan keluarga tersayang. Satu gambar yang pasti menyegarkan kenangan silam yang indah.

Yop menulis :
“Semalam mak ada talipon. Tapi Yop cakap sekejap saja walaupun Yop tahu mak nak cakap lama. Mak talipon semasa Yong tengah mengamuk pasal tak puas hati makanan yang Yop beli kat Yong. Jadi bila mak talipon, Yop terpaksa cakap pelan-pelan dan pendekkan perbualan.”

“Fikiran Yop runsing. Yop ada jumpa nurse clinic tanya kenapa badan Yop rasa sakit-sakit seperti dicucuk. Nurse kata Yop over-stress. “

Adik Yop membalas
“Saya berdoa semoga Allah melapangkan dada dan mengangkat ujian yang Yop sedang hadapi. Dari segi ikhtiar fizikalnya, Yop kena bersenam atau bersukan. Dari segi makan dan minum, minum teh “O” boleh mengurangkan stress. Dari segi rohaninya basahkan lidah dengan zikrullah.”

Kawan Yop mencelah
“Ada sahabat pernah menasihati kamu agar jangan putus dari jambatan rahmat berjamaah begitulah lebih kurang kata.”

“Semasa Muzakarah Nasional baru-baru ini Dr Hafidzi aktivis Bantuan Palestin dan seorang pesakit buah pinggang diminta berucap di hadapan khalayak ramai. Katanya rebut lima perkara sebelum datang lima perkara. Semua sangat terharu dan saya sendiri menangis di dalam hati bila mendengar cetusan dari lubuk hatinya. Beliau mencerita penderitaannya dan nasihat kepada semua para haridin.”

“Nasihat beliau yang paling power ialah beliau berkata yang beliau tidak akan tinggal jamaah ini sampai mati dan menyuruh anak-anaknya supaya menghormati dan mengasihi pakcik makcik ini yang banyak membantu walaupun beliau tiada nanti.”

“Apa yang dikatakan oleh adik hang itu memang betul dan aku pun teruja dan patut ikutnya juga. Terima kasih diatas pengkongsian ini.”

1 comment:

insan marhaen said...

InsyaAllah, satu hari nanti IM akan kembali bersama jamaah dan usrah. Terima kasih atas sokongan JH pada IM selama ini.