Seseorang itu tidak akan berkhayal jika dia sudah mengetahui.

Lihatlah juga di luar jendela hati ini agar pandangan lebih meluas.

Followers

Thursday, September 2, 2010

10 Malam Terakhir Ramadan.

Banyakkan sumbangan dan sedekah di bulan yang mulia ini kerana ganjarannya sangat besar.

Alhamdulillah, syukur masih dapat bersama lagi. Musim ini merupakan pusingan akhir Ramadan, kita mengharapkan Allah SWT mengurniakan kebebasan dari Api NerakaNya.

Maka sudah tentu untuk mendapat kurnia ini kenalah kita terlebih dahulu berusaha memlakukan yang terbaik di dalam amal ibadat kita. Tidak boleh hanya kerjakan yang fardhu, mestilah ditambahkan dengan perkara-pakara sunat yang lain.

Carilah kesempatan agar bertemu dengan Lailatul Qadar. Kurbankanlah sedikit masa rehat agar peluang yang Allah SWT kurniakan ini dapat kita kecapi memanisan beribadat di malam yang lebih baik dari seribu bulan dengan penuh keikhlasan seorang hamba.

Kualiti mesti tinggi dengan keikhlasan untuk mendapat kasih-sayang Allah. Semua bersandarkan kepada keredhaan Allah semata-mata. Tiada niat yang selainNya. Semoga kita berjaya mendapat makam Taqwa di penghujung Ramadaan. Kita doakan di awal Syawal nanti kita kembali kepada fitrah menjadi insan yang suci dan murni.

Semoga Madrasah Ramadan ini dan segala amalannya akan dapat diteruskan ke bulan-bulan yang lain. Sayu rasanya meninggalkan Ramadan ini namun itu kehendak Ilahi dan semoga diberi peluang bertemu Ramadan di tahun hadapan insyaAllah.

1 comment:

Insan Marhaen said...

10 malam terakhir sepatutnya kita ligan amal ibadah. tetapi anak-anak remaja dok ligan dengan motor ronda satu taman.