Seseorang itu tidak akan berkhayal jika dia sudah mengetahui.

Lihatlah juga di luar jendela hati ini agar pandangan lebih meluas.

Followers

Tuesday, October 18, 2011

Aku mesti terus menulis.



Aku memohon maaf kerana lama tidak menulis di dalam blog ini. Namun aku ini masih ada semangat untuk berkongsi cerita, pengalaman untuk faedah bersama. Wadah penulisan ini aku jadikan saksi di hadapan Allah SWT agar dapat aku menjawab persoalan kedua-dua malaikat ‘penjaga kubur’, Mungkar dan Nangkir.




"Wahai Rusli Bin Ummi Selamah siapakah saudara kamu?" Aku akan menjawab, "Muslimin dan muslimat adalah saudaraku." Malaikat bertanya lagi, "Apa bukti kamu wahai Rusli Bin Ummi Selamah?" Aku akan menjawab, "Aku sentiasa beristiqamah dengan tulisanku blog aku untuk pengkongsian mereka."


Alangkah beruntungnya jika aku boleh menjawab sebegini. Maka saranan aku untuk semua yang kurang mampu mengekalkan ‘posting’ blog mereka maka fikir-fikirkan.


Al ‘Alaq ayat 1-5 - Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu Yang menciptakan, Dia telah menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah, dan Tuhanmulah Yang Maha Pemurah, Yang mengajar (manusia) dengan perantaraan kalam. Dia mengajarkan kepada manusia apa yang tidak diketahuinya.


InsyaAllah peranan yang kerdil tetapi berterusan walaupun sedikit akan dapat dikongsi ramai. Semoga merupaka alam soleh kita.

5 comments:

Ariff Budiman said...

Salam cikgu
Yang kerdil itulah akan sentiasa di ingati. Thanks for sharing. Masing-masing ada tanggung jawabnya sendiri. laksanakanlah ia mengikut kemampuan asalkan kita tidak masuk dalam mereka yang hanya melihat tanpa bersyukur

Ann Huda (Ate) said...

Salam.
Menulis adalah salah satu sarana kita utk menebarkan kebaikan. Mg dg menyebarkan kebaikan dan kebenaran dari Allah itu menjadi salah satu amal yang membantu kita di akhirat nanti.

hrusli61 said...

Jiman, jzkk kerana menjadi komentator setia JH.

Ate selamat berkenalan. Mari sama-sama berkarya untuk dijadikan dakwah umum dalan menangani dan memimpin pendapat masyarakat.

insan_marhaen said...

menulis ini perlukan minat dan sabar. kalau dah minat, sentiasa akan ada ruang untuk menulis.

tulisan lebih tajam dari mata pisau.

insan_marhaen said...

tahniah atas hari ulang tahun ke XX. muga selalu dirahmati Allah perjalanan kehidupanmu!