Seseorang itu tidak akan berkhayal jika dia sudah mengetahui.

Lihatlah juga di luar jendela hati ini agar pandangan lebih meluas.

Followers

Sunday, September 21, 2008

Malam 21

Kerusi Roda disampaikan kepada Ustaz Khairi Salleh

Bersama Hj Atan dan Ust Rozee kami telah menyambut permintaan dari seorang sahabatku Cikgu Fuzi Embi aktivis Unit Amal Kulim Bandar Baru, Kedah untuk disampaikan sebuah kerusi roda kepada seorang yang amat memerlukannya.
Malam itu malam 21 Ramadhan, kemungkinan diantara malam yang dikurniakan Allah SWT “Malam Al Qadr”. Malam yang ditawarkan BONUS ganjaran pahala 1000 bulan yang menyamai 83 tahun lebih. Kita yang kerja dengan majikan pun, biasanya bekerja setahun diberi BONUS sebulan atau dua bulan gaji. Kerja 12 bulan baru dapat 1 bulan BONUS. Tetapi kayaNya Allah SWT, kita beribadah cuma semalam dikurniakan 1000 bulan ganjaran BONUS. Malam Al Qadr ini telah Rasulullah saw khabarkan agar kita mencarinya di malam-malam 10 akhir Ramadhan dan ianya pada malam-malam ganjil seperti malam 21. 23, 25, 27 atau 29 Ramadhan. Buatlah ibadah semampu boleh dan banyakkan meminta keampunan Allah SWT.


Kami keluar sekejap dari beriktikaf dua malam di Masjid Nyior Sebatang, Sungai Dua, Seberang Perai. Begitulah kami pada 10 malam terakhir Ramadhan bersama sahabat-sahabat JIM (Jamaah Islah Malaysia) akan memilih sebuah masjid dan beriktikaf beramai-ramai.
Dari kiri Cikgu Fuzi, Rusli dan Hj Atan

Sesampai kami di Markas PAS Cawangan Air Merah Kulim, telah disambut dengan hidangan lemang yang baru dibakar di sebelah markas dan berlaukan gulai ayam. Apa lagi tidak payah cerita panjanglah. Alhamdulillah layanan yang kami terima amat mesra sekali. Kemudian sampailah sahabat-sahabat dari Serdang Kedah dan kami pun menyampaikan kerusi roda tersebut untuk disumbangkan kepada seorang penduduk di Serdang tersebut. PAS telah diwakili oleh Ustaz Khairi Salleh Ketua Penerangan Pemuda dan Penasihat Unit Amal Kulim Bandar Baru.

Mudahan-mudahan Allah SWT memberi rahmat dan ganjaran setimpal kepada semua yang berusaha menguruskan projek ini. Semoga amal yang sedikit di malam 10 malam terakhir Ramadhan dapat menginsafi diri dan menyuntik sedikit saham untuk Allah kurniakan ketaqwaan kepada kita semua. J & W.

No comments: