Seseorang itu tidak akan berkhayal jika dia sudah mengetahui.

Lihatlah juga di luar jendela hati ini agar pandangan lebih meluas.

Followers

Tuesday, March 3, 2009

Ziarah merapatkan silaturrahim.

Sikap yang terpuji YDP JIM PP Ir Hj Jamaludin bersama TYDPnya penguam Mustafa Basri menziarahi ajk JIM negeri Dr Aidi di kediamannya.

Sebagai insan kita perlu kepada bemasyrakat, bergaul atau bermuamalah. Mungkin kita berpendapat, "Mana boleh, hendak pergi semua rumah, setahun pun tidak boleh habis". Memang benar kata-kata itu, namun ada perkara itu jika kita merasakan ianya penting jangan diabaikan . Carilah jalan untuk melaksanakannya. Buat jadual dan aturcara. Rasanya molek sekali kita ziarahi mereka yang sepatutnya kita ziarahi.

Mulakan dengan keluarga terdekat, seperti ibu bapa, adik, abang dan kakak. Kemudian mereka yang ada talian, sahabat, anak buah atau rakan sepejabat, rakan sepertubuhan. Apatah lagi jika kita sebagai pengerusi, Yang Dipertua atau AJK Induk, harus kita menziarahi ahli-ahli kita. Sebagai penambat hati bawalah sedikit juadah atau buah tangan. Kita juga dapat makan bersama.

Bayangkan jika hati sudah tertambat tentu perjalanan pertubuhan akan lancar dengan sokongan padu daripada ahli-ahli ini. Tiadalah kita dikatakan hanya bercampur-gaul dengan puak atasan sahaja. Sebagai pimpinan mahupun ajk semua ahli perlu disantuni dengan sebaik mungkin.

Ziarah juga membuka rahmat dan insyaAllah rezeki buat kita. Bertanya khabar dan saling mengambil berat akan menjernihkan kehidupan ini. Alangkah indah hidup ini.

No comments: