Seseorang itu tidak akan berkhayal jika dia sudah mengetahui.

Lihatlah juga di luar jendela hati ini agar pandangan lebih meluas.

Followers

Thursday, September 10, 2009

Majlis Berbuka Puasa JIM SPT bersama TAR Meriah.

Inilah semangat gotong-royong warga JIM SPT bersama guru dan waris Tadika Amal Rintis di Pusat Komuniti JIM Taman Guar Perahu.

7 September 2009Salam. Alhamdulillah. Barakallah ikhwah dan akhawat yang di kasihi sekelian. InsyaAllah, JIM SPT dan Tadika Amal Rintis (TAR) telah bersama mengadakan Majlis Berbuka Puasa pada hari Isnin semperna Nuzul Quran 17 Ramadhan 1430 bersamaan 7 September 2009 bertempat di Pusat Komuniti JIM Taman Guar Perahu. Semua jemputan adalah dikalangan warga, rakan dan keluarga JIM SPT bersama pelajar, waris dan guru-guru TAR.

Aku pun mahu turut membantu walaupun baru balik kerja.

Gotong-royong telah bermula sejak pagi lagi dimana guru-guru telah bersama menyediakan persiapan untuk BBQ, ayam dan ikan bakar. Berbagai juadah tambahan disumbangkan oleh para hadirin. Suasana sungguh meriah dengan masing-masing terlibat membakar ikan dan menyediakan hidangan kueh-mueh ala buffee. Doa sebelum berbuka dibacakan oleh TYDP JIM SPT Ust Hj Mohd Roze B Abdul Razak. Ini adalah diantara waktu doa sungguh mustajab.

Blogger sensasi "Insan Marhaem" tersenyum lebar, mungkin perut sudah kenyang. "Ada apa-apa lagi nak makan nie?"

Solat Maghrib bejemaah kemudiannya telah diimamkan oleh Ust Mohd Rozee manakala imam solat sunat Tarawikh diimamkan oleh Tuan Hj Atan Darus jawatan baru beliau di dalam JIM SPT sebagai Bendahari. Semoga JIM SPT akan lebih melonjak lagi di masa hadapan.

Paling seronok ialah guru-guru TAR. Mereka dapat duit Raya yang disampaikan oleh Ketua Wanita JIM SPT yang baru Pn Hjjh Eida Khairani.

Suasana majlis berbuka puasa ini amat meriah dan merapatkan lagi silaturahim di antara instutusi tadika dan JIM SPT. Ini sesuai dengan tema Ucap Utama YDP SPT di dalam Mesyuarat Agong Daerah 2009, “RJIM2 Didahulukan Kebersamaan Diutamakan”. Terima kepada semua yang telah menjayakan majlis ini. Semoga Allah SWT memberkati kita semua. Ramadhan Al Mubarak

Ketua Wanita JIM SPT menyantuni guru-guru TAR.

2 comments:

b said...

saLam ukhuwwah~
syg skali saya x dpt mnghadirkn diri..hati ini bgitu melonjak2 utk brsma2 kalian tetapi Allah mngkehendaki saya brada d tmpat laen..
Insya-Allah, d laen msa kta brkumpul lg..Moga ada kelapangn drpd Yang Maha Kuasa....

Maiyah said...

salam.. wah dapat duit raya :D