Seseorang itu tidak akan berkhayal jika dia sudah mengetahui.

Lihatlah juga di luar jendela hati ini agar pandangan lebih meluas.

Followers

Sunday, July 21, 2013

Malam-malam Ramadhan

Alhamdulillah masih diizinkan untuk melaksanakan solat sunat Tarawikh walaupun kebanyakan di rumah dan walaupun cuma lapan rakaat. Rugi jika kita tidak buat langsung sebab cuma di bulan ini sahaja ada sunat Tarawikh ini.

Bacaan Al Quran pun tidak banyak cuma beberapa ayat dalam sehari itu pun hanya di sebelah malam. Cuba juga pertingkatkan solat-solat sunat yang lain tetapi tidaklah banyak.

Sedekah pun sekali-sekali. Aku berharap Allah limpahkan Rahmatnya kepada aku. Sekarang aku masuk pusingan kedua Ramadhan aku bermohon agar Allah SWT mengurniakan keampunanNya kepada aku yang banyak berdoa ini.

Aku juga memohon agar Allah SWT memberi izin aku meneruskan ke punsingan akhir Ramadhan dan membebaskan aku dari Api Neraka kelak dengan kasih sayang Allah. Aku tahu amalanku tidak layak dan mampu menagih Syurga Allah yang teramat mahal itu.

1 comment:

insan marhaen said...

Kita buat yang termampu dan terbaik.

Janji ianya ikhlas dan khusyuk sekalipun sedikit.