Seseorang itu tidak akan berkhayal jika dia sudah mengetahui.

Lihatlah juga di luar jendela hati ini agar pandangan lebih meluas.

Followers

Sunday, November 23, 2008

Aku Sayang Pada Mu

Inilah diantara sahabat-sahabatku dalam ajk JIM SPT (Jamaah Islah Malaysia Seberang Perai Tengah) yang merupakan tunjang atau tulang belakang dalam perjuangan kebajikan dan dakwah setempat. Semoga mereka Allah SWT kurniakan sebaik-baik kesejahteraan di dunia dan di akhirat. Semoga kita akan tetap beristiqamah di dalam jamaah yang murni ini.


Sekarang Ahad 23 November 2008, aku teringatkan kalian. Jam 4.15 petang dan aku masih berada di Dewan Besar Darul Puteri Cheras Kuala Lumpur ditemani isteri tercinta Pn Rahidah Saad. Dalam agenda penting peringkat nasional iaitu PPN, Perhimpunan Perwakilan Nasional 2008. Kalau aku masih dan mampu ingat, aku ini hampir tidak pernah menguzurkan diri dalam menghadiri PPN ini. Walaupun kadang-kala bukan mudah hendak memenuhi tanggung-jawab ini sebagai YDP (Yang Dipertua) JIM SPT. Beberapa jam lagi hendak pulang ke Tapah dan kemudian ke Pulau Pinang tidak bersama kalian seperti dahulu-dahulu tetapi sekarang bersama keluarga yang menemani perjalanan ini.

Terlalu banyak yang hendak ditulis hasil atau mutiara-mutiara PPN 2008 ini, tetapi biarlah masa dan ketika yang lebih sesuai aku cuba kongsikan insyaAllah. Cuma aku hendak nyatakan kepada kalian aku sering pandang ke kiri ke kanan dan rasa keseorangan walaupun ada lebih kurang 300 orang perwakilan di sekeliling aku ini.

“Wahai Tuhan yang membolak-balik hati-hati, tetapkan hati-hati kami ini dalam agama Mu”.

1 comment:

Ariff Budiman said...

Masyaallah cikgu. Pakat pakai laptop. Canggih canggih SPT