Seseorang itu tidak akan berkhayal jika dia sudah mengetahui.

Lihatlah juga di luar jendela hati ini agar pandangan lebih meluas.

Followers

Tuesday, November 25, 2008

PPN2008 di Darul Puteri, Cheras, KL.

Para perwakilan ramai yang menyatakan ini adalah PPN yang paling 'best'. Diantaranya ialah kerana terdapat kelebihan kehadiran generasi pelapis yang digelar-gelar Generasi-Y berbanding PPN yang sudah-sudah. Bagi yang mahu mengetahui lebih lagi sila carikan apa itu Gen X, Gen Y dan Gen Z. Kedua sewaktu sesi pergolongan Presiden jam telah masuk 7.00 malam tetepi masih ramai perwakilan yang tidak berganjak daripada tempat duduk. Ini menunjukan semangat dan tanggung-jawab dilaksanakan sehingga selesai. Tazkirah Perdana selepas maghrib oleh Dr Farid sudah pasti memberi kesan dengan nada naik turunnya dengan nas-nas Al Quran deng fasih diutarakannya pasti menjentik hati-hati yang keras ini.

Isahak, aku & Asrul kami nampak segar walaupun pada hari kedua. Tengok baju koperat JIM yang aku pakai. Segak tak?
Bagi aku berjumpa sahabat-sahabat, ikhwah dan da akhawat merupakan diantara nikmat yang sungguh menyeronokan. Tidak kita dari satu negeri atau negeri-negeri yang lain. Boleh dikatakan semuanya pasti menegur satu sama lain apabila berhadapan atau berselisihan sewaktu berjalan. Begitu juga dengan JKP masing-masing mempunyai santunan mereka yang tersendiri.

Aku kali ini tidak menempah mana-man bilik semasa PPN2008 ini kerana dapat menumpang di rumah adik kandungku yang bongsu Zaharah di Ulu Selangor dekat Sungai Buluh. Semua keluargaku bersama didalam permusafiran ini. Anak-anakku semua ada bersama. Along, DeqNor, Syuhadah dan Muhammad Sobri. Begitu juga dengan emakku, adik pertamaku Seliha, adik keduaku Zarinah dan anak-anak saudaraku. Semuanya berjumlah 12 orang. 'Balui' memakai UNSER ini.

Waktu rihat aku diajak ke bilik 116 Asrama Darul Puteri ini bersama "Gang Barat Daya". Tentu kamu dapat mengagak banyak cerita lucu dan ceria semasa di bilik mereka. Kalau ada kesempatan namti aku coretkan. Dari cerita-cerita dari Pulau Pinang hingga ke puncak Gunung Tahan. Hendak tahu teknik tidur berbaring kepada dinding yang menegak? Boleh tanya YDP Barat Daya.

Terima kasih ZulF, Latif, Wan, Zainuddin dan Mohd Tuah kerana sudi menerima aku ini.

No comments: